A bit dissapointed

Hemma igen efter dagens tävling i Bjuv. Jag är lite besviken eftersom linförigheten inte alls motsvarade vad vi kan, men flera andra moment var bättre så vi åker med gott mod tillbaks till Bjuv imorgon.

Platsligg: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 0, position, DK, snett sitt, sen i start, tränger vä, lek, släp…domarens penna tog väl nästan slut här… Det var rent bedrövligt och jag vet ju att Wilmer kan bättre så därför är jag besviken. Inte vet jag heller riktigt vad jag ska göra åt det…Han släpper totalt fokus på mig så fort vi börjar gå och går iväg..Jag ÄR nervös när jag går in och det kan väl vara så att Wilmer har lärt sig att ”här säger hon inte till mig” kanske…eller så blir han ofokuserad när han känner att jag är spänd..

Läggande: 6, tempo förare, saktar ner.. Mitt rytiga LIGG får honom att lägga sig, att jag saktar ner är jag inte medveten om…Ändå bättre än våra nollor tidigare. Han la sig!!

Inkallning: 9, avslut. Ja, han slänger nosen mot min hand. Jag tror det var det hon menade idag med avslut. Kanske han satt snett också.

Ställande: 5, flera kommando, tempo. Han stannade men gick en bit först, flera kommando ve jag inte vad domaren menar med. Jag gjorde mitt handtecken, sa inget men jag vände mig troligen om…..Jaja, bättre än noll här också.

Apportering:6, DK, något tugg. Inget att säga om..DK måste va om jag sa stilla innan ”apport”.

Hopp: 9,5 avslut. Samma som i inkallningen.

Helhetsintryck: 9, trevligt ekipage, lyder ej (?), men glad, vill samarbeta.

Summa: 128p

Jaja, lite lyder han ju trots allt och glad är han. Nu ska vi bara se till att matte också blir glad! Efter linförigheten kändes det bra idag, förutom att jag hörde mitt eget hjärta dunka hela programmet då alltså, nervositeten släppte inte. Jag gillade att TL startade nästa moment där man slutat det förra. Blir mindre strul med förflyttningar då. Dessutom sparar det tid!

I övrigt var det en trevlig dag med trevliga kompisar och ett härligt väder. Nu kör vi igen imorgon och hoppas att det går bättre då!

Stort, stort Grattis till Anneli och Iza som vann klass I och tävlar i klass II imorgon. Grattis också till Åsa och Svante som fixade tredjeplatsen på 152 p. Anki var också med rätta väldigt nöjd med Kanel som grejade 142 eller 143 p. Vi andra kämpar vidare. Men jag är rätt säker på att alla är nöjda med dagen!

4 tankar om “A bit dissapointed

  1. Den träningen som Jea gick igenom efter programmet verkade W svara bra på. Prova det och ingångarna med klick så är jag säker på ( som jag egentligen trodde skulle bli redan i dag)att ni kommer att, om inte över 160 så iaf precis intill! Ni är roliga att titta p, W är så otroligt hjälpsam (ville lämna apporten i dag *s*) Du är en jätte duktig förare, och jag är redan berusad av ölen *asg*, W är så pigg och glad att när han fått ordning på att inte vara liten och lekig i ringen, kommer han att prestera topp poäng och ömma känslor i ditt hjärta! Ni kommer inte alls att stanna i ettan forever som du tyckte en liten sekund i dag, utan han kommer att lägga sin tävlings vana här, sen kommer ni att glänsa, strakare för varje klass. Han är en frimodig hund som inte kommer att ha problem med de mer egna initiativ moment som kommer fram över!!! Hurra för er, jag tycker ni är bland de bästa, för jag ser vad som komma skall!

    Kraaaaaaamen

  2. Anki!! Du är världens bästa peppare…Klart att jag vet att vi inte kommer att stanna i klass I forever..Men det känns ju så ibland..Jag tycker oxå att W är precis så som du beskriver honom, men han måste bara lära sig att lyda när han ska typ. Jag har inte öppnat ölen ännu!! Ska laga mat strax!!
    Ser fram emot imorgon…Kraaam!!

  3. Oj, det var mycket bra och en del sämre. Men det kommer. Jag tror han känner av din nervositet. De är inte dumma de där djuren ska jag säga.
    Lycka till vidare nu.
    Kramen Synne.

  4. Tack Synne! Du har säkert rätt i att han känner att jag blir annorlunda…Hoppas att det går bättre imorgon! Samma plats och jag hoppas att det hjälper!

Reaktion! Ris? Ros?