No New Year resolutions this year..

Inga nyårslöften för min del i år. Jag gillar inte dom riktigt…det brukar inte ta så lång tid innan dom är brutna ändå!

Banta, träna, sluta med alla ovanor man har brukar ju vara det man lovar på nyår. En massa saker som man vet att man borde men inte riktigt vill egentligen. Varför ska man lova det bara för att det står den 1 januari i almanackan? Det kan man ju isåfall lova vilken dag som helst…..Borde man inte hitta på roliga saker att lova sig själv inför det nya året istället?

Jag har alltså inte gett något nyårslöfte till mig själv..men som vanligt så har ju jul och andra helger gjort att saker och ting har stannat upp. För min del är det just nu skralt med träningen både av mig själv och hunden. En typ av löfte är ju att komma igång igen, även om det inte är något nyårslöfte!

Wilmers träning har jag kommit igång med iallafall lite. Här är det nog så att jag behöver en tävling i sikte för att orka motivera mig. Nu har vi det. Anmält och klart till Ängelholms BK den 7 februari! Min egen träning skulle egentligen startat igår men då var jag ju på ABBA show och imorgon när det är tisdag och träningsdag så jobbar jag till 22. Det blir på söndag!! Nu känns det tyvärr tungt och jobbigt att komma igång och det är längesen jag kände så. Har inte haft så här långt uppehåll på väldigt länge….. Men skam den som ger sig..Jag vet ju att jag älskar att svettas och ha ont i varenda muskel och bli så trött att jag inte tror att jag någonsin ska få luft igen…..eller?? Jo det gör jag ju faktiskt så på söndag är det dags igen!!!

One thought on “No New Year resolutions this year..

  1. Önskar dig lycka till med både din och Willmers träning.
    Har börjat lite här hemma med. Motionscykeln får gå….
    Men nu kan man ju snart ge sig ut och gå igen. Temperaturen är härlig nu….
    Klems.

Reaktion! Ris? Ros?

