Procrastinated again….

Insåg precis att jag inte har skrivit in resultaten för alla lydnadstävlingar under 2009 i fliken för tävlingarna här på bloggen. Det var nog helt enkelt så att jag surade lite där på slutet för att vi aldrig lyckas med att få dom där 160 poängen som vi vill ha.

En av tre har vi tagit…..Det borde inte va så djävla svårt att få till tvåan och trean också…Men tydligen är det det…Nu har vi vilat från allt tävlande sen den 6 december och när vi åker till Ängelholm om knappt två veckor så är det exakt 2 månader sen vi tävlade. En av dom månaderna vilade både Wilmer och jag från allt vad lydnad heter innan vi började träna igen. Nu har vi alltså två veckor till på oss att träna innan det är dags att få hjärtklappning och gelé i benen igen…Jag vet redan hur nervös jag kommer att vara och ändå så kommer jag att utsätta mig för det gång på gång….Men trots nervositeten så är det ju så roligt så den får man stå ut med helt enkelt!!

Efter Ängelholm blir det nog ett uppehåll igen innan tävlingssäsongen drar igång på allvar igen. Det lockar ju inte jättemycket nu när det är minusgrader och snö…Men det blir väl bättre så småningom hoppas jag!!!

6 thoughts on “Procrastinated again….

  1. Klart att det går bra! Se det som den träning det är: säsongsstart, inomhus, vinter. Ge dig friheten att inte bry dig om totalsumman utan bara om momenten. Känn dessutom tryggheten av alla hållna tummar; himmel det blir ju nästan groteskt, när man tänker efter.

    • Tack för dom råden Bitte!! Det är bara det att det är svårt nu…Jag vill ju så gärna lyckas och tävlingsinstinkten har jag svårt att lämna hemma. Men jag har lärt mig att hantera motgångar kan man ju säga!! Älskar ju lilla svarttrollet hur han än bär sig åt!! / Kram

  2. Jag tror det är bra med vila. Dels så får momenten sätta sig, de som inte satt sig blir frågetecken som ni hinner reda ut innan Ängelholm. Och var lite cool, se det som en utflykt med träningspass 😛 Jag ser iaf fram emot att få snacka hela vägen dit med dig, var så länge sen vi kunde prata ordentligt….el jag menar att jag ska lyssna, du pratar för det händer mer hos dig än hos denna Svenssonfamiljen 😉
    Så förhoppningsvis har jag vaggat in dig i en lugn dimma på vägen dit, ska förbereda med gummiklubba och ispåse 😆
    Kram

    • Abslout är vilan nyttig!!! För både djur och människor…Det som inte är nyttigt är den här kylan som gör att man inte tränar så mycket som man borde!! Jag ser också fram emot bilturen till Ängelholm. Vi får ha kaffe med oss!!!
      Haha…ja händer gör det….!!!!

      Kraam!! Ses på torsdag!!!

Reaktion! Ris? Ros?

