Training again!!

Igår var jag i Dalby och tränade med Wilmer. Vi har haft ett uppehåll på några veckor pga olika anledningar …mest det hemska, kalla vädret som jag är så innerligt trött på. Jag tappade liksom lusten att träna och samtidigt frysa både tår och öron av mig. Dessutom så är det ju himla synd om lilla Benzo som måste frysa lika mycket han.

Jaja, igår var vädret så att till och med jag kunde tåla det!

Vi har ju inte varit helt utan träning under den här tiden jag och Wilmer. Vi tränar lite på våra promenader och nu när det börjar bli snöfritt på vissa ställe så har vi kunnat träna ännu lite mer. Jag tycker att Wilmer har bra fokus och att han mer och mer kan skärpa till sig när han vet att det är jobb på gång när vi tränar själv. Jag var nyfiken på att se hur detta skulle funka med andra hundar i närheten igår… och….visst var han intresserad och störd av dom andra, skäll och andra höga ljud gör att öronen lägger sig platt på Wilmer och han har svårt att koncentrera sig…Men efter tillsägelse igår så funkade det ändå!!! Jajajaja…jag behöver såna där glada upplevelser för att orka kämpa på den här vintern.

Fjärrdirigeringen funkade klockrent igår!!! Tjoho!!! Det känns som den börjar bli klar!! Han tittar på mig mer koncentrerat och det innebär ju att han hör vad jag säger….(nä han hör inte med ögonen *s*). Vi har kämpat på länge och problemet har varit att på sittkommando nummer två så har han plötsligt inte förstått vad det är jag säger alternativt så har han kommit till mig istället. Igår både satte han sig och stannade kvar!! Nu ska jag befästa och sen säkerhetsöka avståndet!

Vi gick långt frittfölj igår och jag la in läggande och ställande mitt i det fria följet. Båda funkar nu!!!

Gick lite rally oxå igår och det är lite roligt, trassligt med kopplet dock! Tror inte att varken jag eller Wilmer har riktig koll på det där, men det är skoj som omväxling!

One thought on “Training again!!

Reaktion! Ris? Ros?

