Jag är inte rädd – jag kan flyga…

Jag har ju skrivit om att jag är flygrädd och jag våndades en del inför resan till England. Jag tänkte hela tiden på förra gången jag flög och mindes hur galet rädd jag var under hela den resan…det var den känslan jag bar med mig inför den här flygresan….

Det konstiga inträffade att när vi var på väg till Kastrup så var jag inte ett dugg nervös, jag hade bestämt mig….Jag väntade hela tiden på att jag skulle bli nervös och rädd men det blev jag aldrig.  Inte ens när jag insåg att vi var över havet blev jag sådär rädd som jag var senast. På vägen hem från England så bumpade det och skumpade lite….då kändes det en aning obehagligt, men jag bestämde att om jag kollade på personalen och dom såg att vara som vanligt så kunde det ju inte vara någon större fara….och det var det ju inte…Vi kom ner ordentligt och jag kommer säkert att våga flyga igen. Nästa gång behöver jag ju inte oroa mig så förbaskat i förväg..

Förstår fortfarande inte hur folk orkar flyga långflygningar i massor av timmar…Det är ju inte precis så att man sitter sådär jättebekvämt!!

7 thoughts on “Jag är inte rädd – jag kan flyga…

  1. Jag tror att man som vuxen någon gång känner sig rädd för att flyga, speciellt om man inte tillhör de som flyger mer regelbundet. Efter en sån skräck,drar man sig kanske så för att flyga fler gge, att man inte, som nu du, kommer på att det faktiskt inte var så farligt. Tror det är mannen i ditt liv just nu, och jag tänker inte på Wilmer och Bengtsson, som vi kan tacka denna utmaning för 🙂
    Fina bilder Lotta!

    Kram (ses i morrn)

    • Det är helt sant Anki!! Man kan ju säga att med en lugn och flygvan person vid sin sida så är det mycket lättare…Det enda jag behövde tänka på var ju mig själv 🙂

      Ser fram emot imorgon!

      Kram

    • Ja, det känns bra att ha kommit över den där rädslan som tydligen inte fanns på riktigt… 🙂
      Fler resor blir det säkert!!

      Kram

Reaktion! Ris? Ros?

