Spring is here with inspiration!

Tog med Wilmer och Zebastian till Lunds BK idag för att träna lite ordentligt. Det var första gången jag var på min hemmaklubbs nya plan och jag blev positivt inställd direkt. Blåsigt men härliga ytor och bra underlag!
Wilmer fick springa och busa en stund, sen körde vi lite budföring. Han var riktigt taggad när vi satte igång med träningen.
Vi började med linförighet (as always). Framförallt var det starterna och helomvändningarna vi koncentrerade oss på. Zebbe höll koll på Wilmer och tyckte att han gick som en ”posse nötter” ungefär….:( – fördelen med att ha Zebbe med är att han vågar säga precis va tusan som helst till mig..
Han tyckte väl i ärlighetens namn att det inte bara var Wilmer som gick som en posse nötter…jag var inte ett dugg bättre faktiskt…Så jag koncentrerade mig på att vara glad och  pigg och engagerad i mitt gående och ta mig tusan om inte Wilmer vaknade till liv där bredvid mig och plötlsigt så gick han engagerat och lyssnade och tittade! Det kändes riktigt bra. Men jag känner att jag har svårt att belöna honom så att han vill jobba det där lite extra för belöningen!! Idag körde jag med boll och godis och på slutet så lekte vi också!
Vi pratade om mitt problem med att Wilmer alltid backar ett par steg när han ska sätta sig så han hamnar nästan bakom mig. Vi kom fram till att jag ska bollbelöna FRAMÅT..inte åt sidorna och inte bakåt.
Dessutom så tipsade Z om att om jag vid återgångarna i ställande och plägg ställer mig vid Wilmers ljumske så hamnar han rätt när han sätter sig/resp reser sig…
Vi körde igenom ett helt program och det var jättelängesen jag gjorde det, men Wilmer orkade igenom hela programmet och vi nollade inget moment.
Sena sättande i linf. är ett problem men annars gick han fint!
Starten i läggande var oengagerad men han la sig snabbt. Inkallningen blev sådär, lång lov runt migmen det skyller jag på att det var nerförsbacke bakom mig. Ställandet var skitbra faktiskt, det tyckte även kritiska Zebbe som sällan är nöjd! Hoppet perfekt och efter ett tveksamt gripande av apporten så höll han utan tugg!
En lyckad träning som gav mig lust att träna mer!!!
4 thoughts on “Spring is here with inspiration!

  1. Hehe, ett dubbelinlägg, men det var trevlig läsning så jag läste gladeligen hela =)
    Z verkar riktigt bra att ha med sig på träningen. Rak och ärlig =)
    Hoppas vi ses snart, var ett tag sen nu. Kram kram

    • Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det….*ler* Tillrättat nu!!
      Ja, Zebbe är bra!!!
      Vi ses väl idag rent av!!!

      Kram

  2. Vad bra med lite ny input! Det är bra att skifta träningskamrater emellanåt, man fastnar liksom i tänket 😉
    Jag vet inte ens var nya klubben ligger 😮 dåligt! 😉
    Kram

    • Anki!! Jag hade ju inte heller varit där och hade inte hittat dit utan Zebbe!! Ja, det var skitbra att ha honom med! /Kram

Reaktion! Ris? Ros?

