Pure magic I think!

Finns det nåt tristare än att prata om sjukdomar och krämpor? Inte mycket tror jag…men nu måste jag ändå berätta något om krämpor. Pallar du inte så sluta läsa nu!

Jag har i många år haft problem med mina knä, det började faktiskt redan när jag var 16 år, jag lyckades slita av korsbandet när jag var med i en dragkamp….Det blev aldrig riktigt bra efter det. Många år senare gjorde jag samma sak med mitt högra knä när jag var ute och dansade…så kan det gå…

Iallfall så har det här gjort att jag har fåt artros i båda mina knä och på senare år så har detta lett till att jag har ont vid vartenda steg jag tar…Jag käkar alla sorters värkpiller som går att hitta men inget hjälper speciellt bra eller speciellt länge….Jag har aldrig låtit värken hindra mig från att göra allt jag tycker om…som jympan tillexempel…Men den senaste tiden så har det faktiskt inte ens funkat med jympan….

En riktigt desperat dag ringde jag min läkare och fick otroligt nog en tid veckan efter..och det var tisdags det. Den här gången sa han: Vi kan prova med cortisoninjektioner och se om det hjälper. Hjälp, cortison, spruta, knäled….ajajajaja..tänkte jag men jag svalde och tackade ja!

Sagt och gjort..morgonen efter var jag tillbaks hos doktorn. Jag var rejält nervös för jag inbillade mig att det skulle göra skit ont med sprutan …Men sköterskan pratade så mycket och när doktorn kom med sprutan så hann jag knappt blinka innan han hade stuckit…Det gjorde inte speciellt ont alls faktiskt! och sen när jag reste mig upp och tog några steg…fattar ni….som genom ett trollslag så gjorde det inte ont ett enda dugg när jag gick….aha..bedövning i sprutan tänkte jag och åkte hem för att vila som jag blivit tillsagd.  Jag väntade och väntade på att det skulle börja göra ont i knäna för det ska det tydligen göra …först mer ont innan det kan bli bättre liksom….Men här sitter jag 36 timmar senare och det gör inte ont i mina knä ett enda dugg, inte ett enda steg……PURE MAGIC!!!

Jag vågar såklart inte riktigt tro på att det här ska vara…Men varje steg utan smärta är en gåva när det har gjort ont så länge….så TACK snälla doktorn och tack kortison!!!

2 thoughts on “Pure magic I think!

Reaktion! Ris? Ros?

