Some of this and some of that

Idag är det fem dagar sen Benzo fick somna in och det är tomt här hemma. Fortfarande tittar jag ofrivillig på de platser där han oftast låg och vilade sig. Men som Jea så klokt säger så är det ju så att all oro för honom också är borta och jag behöver inte längre fundera över hur han mår varje dag. Jag känner mig så säker på att Benzo var färdig med livet och jag tror att han hade tackat för hjälpen om han kunnat. Jag tror inte att han hade ont, men nu vet jag att han inte har ont!!

Zabina är hemma den här helgen och det är såååå mysigt att ha henne här. Det blir snabbt rörigt här hemma när vi ska samsas om utrymmet, men va gör det? Absolut ingenting!! Igår var vi ute tillsammans, jag, Zabina, Zebbe och Kattis. Hela lilla familjen!!! The Waverley´s spelade på The Old Bull och det gjorde ju inte saken sämre!!

VM har börjat…Vi har tippat matchresultaten i alla gruppspelsmatcher (jag, Z, Z och K). Zebbe är helt säker på att han kommer att vinna över oss töser och hittills leder han överlägset….Jag har tippat fel hittills 😦 . Men det är många matcher kvar och nåt rätt ska jag väl få till. Ikväl tillexempel….England – USA måste bara bli en etta ju!! England har fått bli mitt lag i avsaknad av Sverige!!! Många håller på Spanien men jag kör på med England så länge dom är kvar. Skulle dom åka ut kan man ju alltid hålla på ett annat lag!! Det är det fina när Sverige inte är med!!

Wilmer och Clabbe råkade träffas igår, det var ett misstag och inte alls planerat. Jag var inte själv med, men det hade blivit gruff och min otuffa Wilmer är tydligen tuffare än vi tror nuförtiden för han hade svarat upp emot Clabbe när han tog i! Töserna fick tag i varsin hund och drog isär dom. Inget hände mer än att Wilmer har en kal fläck på huvudet och ett litet sår på nosen. Hoppas att håret växer tillbaks……det ser lite roligt ut med en vit fläck mitt i pannan….eller två kala fläckar är det för när jag tog bort en fästing i morse så följde pälsen med 😦

6 thoughts on “Some of this and some of that

  1. Tjenixen! Så snygg din sida har blivit! Å vilken skön helg du verkar haft =) Det kommer säkert kännas tomt länge när du ser platserna där Benzo brukade sova, men nu vet du, precis som du sa, att nu sover han gott och har inte ont eller mår dåligt. Vad det gäller Wilmer så kan han gott ha lite ont om han nu ska vara tuff och slåss! Min morrhoppa är tuffare än någonsin och bröstar upp sig om det vankas slagsmål. Jag försöker tuta i henne att det gör minst lika ont om JAG får tag i henne om hon vill bråka, men det verkar hon ta med en nypa salt…

    Ha det gott, antar att du trivs nu när det är fortboll i överflöd…

    • Sofie…Visst är det så att det kommer att kännas tomt både länge och väl, men samtidigt så slipper jag oroa mig för honom!!
      Det är så konstigt med Wilmer och Clabbe för Wilmer har ju aldrig förr tuffat till sig mot någon..Han brukar ju bara vända den vackra sidan till och se väldigt förnärmad ut när någon vill bråka….ibland önskar man att man kunde höra vad dom säger till varandra!!! Idag stod han och glodde på Clabbe genom ett fönster och han MORRADE!!! Min Wilmer morrade åt en annan hund…det har aldrig hänt förr….

      För övrigt så trivs jag precis som du säger nu när det är mycket fotboll, men jag saknar mitt MFF!!! Man kan visst inte få allt sägs det….*skratt*

      Kram

  2. Här har det blivit renoverat ser jag. Snyggt blev det med.

    Inte lätt när det är två som ska mucka hehe. Tur det inte blev värre.

    Fotbollen ja, ser inte på WM. det blir för mycket. Men jag håller på Spanien tror jag.

    Här regnar det idag med.
    Hoppas det blir lite varmare snart i alla fall.
    Ha de gött hemma i soffan framför tvn nu.
    Kramen.

    • Jag tyckte det var dags att byta utseende här!!!
      Allt kan man inte se, det skulle ju innebära att man inte hann med något alls..Men nog står TV på jämt och ständigt nu!!! Synd bara att inte England lyckades vinna igår.

      Ja, vi får verkligen hoppas att det blir sommar nångång snart!

      kram

  3. vad fint det blev på bloggen!!
    visst känns det tomt när vovvar försvinner… men de mår ju bra! ❤
    måste bara säga att jag tippade kryss i england – USA 😉

    • Tack Kattis!
      ja, det är tomt, men som du säger…ingen oro för hur dom mår mer.
      Jaja..jag hade etta där ju!

      Kram

Reaktion! Ris? Ros?

