World Championship is over!!

VM i fotboll är över och SPANIEN är världmästare!!

Grattis!!

Jag har till skillnad från bläckfisken Paul tippat fel typ hela tiden.

Jag hoppades på England

Trodde på Argentina

När Argentina åkte ut så var jag bergsäker på att Tyskland skulle ta hem allithop när dom sen åkte ut i semi så visste jag inte vad jag skulle tro…tippade inte inför finalen, visste inte ens vem jag ville skulle vinna….Holland känns som det lag som jag spontant ville heja på men Spanien är ju bra dom också och dessutom har jag en god vän som är spanjor som ju såklart önskade Spanien som mästare!!

Lite skumt har det varit att sitta och titta på finalen och inte på riktigt heja på ett av lagen!!

Men nu är det över och nu ska man anpassa sig till ett liv ”efter fotbollsVM”…det är alltid lika konstig när stora mästerskap i vilken sport som helst som frå mycket TV tid är över…lite som: Vad ska man göra nu?

Jag har ändå inte sett så mycket fotboll som jag hade trott och tänkt mig att göra under detta VM. Delvis beroende på dom hemska vuvuzelorna som jag inte har kunnat bortse ifrån…ljudkänslig som jag är!! Hoppas att dom aldrig, aldrig, aldrig kommer hit och intar dom svenska fotbollsarenorna!!!!

Grattis Spanien!! Starkt att vara både Europamästare och Världsmästare samtidigt!!

Reaktion! Ris? Ros?

