That’s what friends are for!

Länge och väl har jag pratat om att jag ville ha en tavla gjord av tyg i mitt vardagsrum. Jag kom på det när en god vän hade gjort en jättefin som han skulle ha i sin nya lägenhet.

Planen var att köpa tyg och trä och med hjälp göra en ram till detta tyg som sedan skulle upp på väggen. Jodå såatte….vilja saker är jag bra på, göra saker halvfärdigt är jag också bra på. Tyget blev inköpt, jag besökte en trävaruaffär och blev alldeles yr i huvudet och gick hem igen…

Catarina (det närmaste syster jag kommer) visste om det här och var med och köpte tyget …igår ringde hon och sa att hon händelsevis hittat en ram på sin vind som skulle passa till mitt tyg. Jag tog med tyget när vi fikade igår och vi konstaterade att ramen skulle bli jättebra….Jag lämnade tyget hos Catarina igår och idag fick jag ett sms:

Tavlan är färdig! Mycket lyckad! Hör av mig senare för leverans.

Jag svarade:

Du är ju alldeles otrolig! TACK!

Svaret blev:

En del kan fixa datorer, andra kan ”göra tavlor”! 🙂

image

image

Som ni ser så hänger nu tavlan över min soffa. Catarina hade till och med krok med sig när hon kom hit med den!! Jag är inte helt säker på att min vän har särskilt mycket tilltro till min praktiska sida…*fniss* men det är ok!!

Som jag skrev i rubriken: That´s what friends are for!!

TACK igen!!!!

One thought on “That’s what friends are for!

Reaktion! Ris? Ros?

