Just one more to go….

Tidigt upp idag för färd till Landskrona och lydnadstävling med vovven!
Vi kom iväg tidigt så vi hann promenera långt och vänja oss vid miljön idag jag och Wilmer! Vid lottningen fick vi startnummer 5 och det kändes bra! Vi hamnade i första platsliggningsgruppen och han låg ytterst precis som jag hoppats!

Pligg: 10, idag var han med mig på väg in och flamsade inte runt alls. Jag lovade honom godis innan kommando och han damp ner som aldrig förr. Han låg blickstill trots att hunden sidan om kröp! (Tack för alla svåra pligg på träning). Han satte sig fint oxå!

Tandvisning: 10, hopp och skutt på domare, men det var ok idag. Han fick titta på tänderna iallafall!

Linförighet: 7,(flaxig vid halt, dk, snusar) Wilmer hade sett den blå godisburken och var fokuserad på väg in och började linförigheten jäääättebra. Han skuttade nog ut lite i någon halt och sen tappade han positionen helt i språngmarsch, jag tänkte på att länga kopplet så det blev inget drag i det!! Var han snusade vet jag inte!

Läggande: 7, (sakta ner). Wilmer kommer aldrig att lägga sig fort tror jag…Men han la sig och det kändes säkert!

Inkallning: 9, (ingen kommentar från domaren). Stjärna i boken till mig här. När TL började säga…föraren….så kände jag att W var på väg att lägga sig. Jag tog honom ur pos. och började om med ett ordentligt sättande i utg.ställning. TL hade inte frågat om jag var redo!!! Han satt kvar och kom som han skulle. Vet inte var han drog en poäng faktiskt! Det jag gjorde i början hade jag ALDRIG vågat göra i början av vår tävlingskarriär…Alltså..tävla lönar sig!

Ställande: 8,(DK start, något seg) Tog honom ur sättandet här också eftersom han har en tendens att stressa i ställandet om han kommer direkt från inkallningen. Han var lite seg i starten och jag fick säga kom efter fot. Han stannade direkt och stod kvar och satte sig på kommandot alldeles rakt!!!! Stjärna till Wilmer!!

Apport: 7,(tugg, tappar)…Jag tycker att 7 var snällt här…Han tog på kommando och han höll som han brukar (leker med apporten i munnen) och sen drällde han med den och tappade. Men men…vi hade ju haft råd med en 5:a oxå så…

Hopp: 8½, (DK vid halt). Hmm..ibland hade film varit bra…Jag vet inte vad jag gjorde. Kanske jag sa till honom att rätta in sig när han satt sig snett….Vet inte faktiskt! Han hoppade fint.

Sen blev det tjo och tjim och springa fort till godiskonen!!!! Det är superduper med externbelöningen!!!

Summma: 165 poäng och nu har vi bara EN uppflytt kvar i ettan innan vi har LP I !!!!

Det var en nervös väntan innan poängen kom. Jag hade inte sett alla poäng och vågade inte hoppas för mycket. Men till slut gick det!!!

Tack för all hjälp på vägen!!! och tack Anki för support!

NU ska Wilmer få en handboll, det lovade jag honom att han skulle få vid uppflyttning och nu är vi där!!

One thought on “Just one more to go….

  1. Ja, det var väl förtjänt och mitt grattis kommer från hjärtat. Synd bara att jag inte hann titta på er. Bilderna ligger i din mailbox nu; lite som film blir det i alla fall.

Reaktion! Ris? Ros?

