Come and buy!!

Har nyss kommit hem från ett köpcenter nära mig. Jag var där bara för att gå på apoteket men strosade runt lite och kikade i lite olika affärer. Traskade in på Jack and Jones och när jag hunnit ett par meter in i affären hörde jag högt och tydligt:

HEJ HUR ÄR LÄGET IDAG?

Jag tittade mig omkring. Tjejen pratade så högt så det gick inte att låta bli att reagera….Det tog någon sekund innan jag insåg att hon pratade med mig!! ?? Vänta..hon var alltså expedit i affären.

Jag sa lite försiktigt: Hej! …och gick vidare….I nästa ögonblick fortsatte tjejen att babbla…lika högt forfarande, samtidigt som hon vek ihop en redan ihopvikt skjorta…*s* Hon frågade vem som skulle få presenter idag och att hon minsann visste hur svårt det är att få ut söner och män i affärer….

Behöver jag tala om att jag nästan sprang ut från affären igen….???

Tips: Om du ska sälja kläder eller nåt annat så kasta dig inte över kunderna  och låtsas som om du har känt dom i hela deras liv och vet allt om hur deras eventuella män och söner beter sig!! Jag vill inte ha butikspersonalen ”in my face” när jag ska titta och eventuellt handla något. Om jag behöver hjälp så frågar jag!

Phu..nästa gång jag ska gå in i den affären så kommer jag att kika in och se om hon är där eller om jag faktiskt kan få lov att titta på kläderna! Det KAN ju tänkas att jag vill köpa nåt nångång men det kräver ju att jag få lov att titta på vad som finns utan att ha en gapande ”wanna be friend expedit” i bakhasorna!

One thought on “Come and buy!!

  1. 😯 Vilken skräck upplevelse. Hon trodde säkert att hon var kundvänlig, så fel det kan bli….Känner nästan själv för att åka dit och handla….el bli skrämd 😛 bara för att få se henne. Skjuter det på framtiden 😀

Reaktion! Ris? Ros?

