My beloved dog!!

Min älskade hund och jag ska tävla igen imorgon….OM vi lyckas att klara 160 poäng en gång till så har vi klarat av klass I och Wilmer får ett LP I. Men det finns fortfarande en massa om …..alla momenten ska klaras av på samma gång. Det är lätt att falla I fällan och tänka att det funkade ju senast så det är väl klart att det funkar igen…

Nu är det ju inte så det fungerar när man jobbar med hund. Det är inte nog med att man ska kunna momenten tillsammans, allt ska fungera oavsett miljö, störningar, humör ….När vi går in på planen så vet jag aldrig om det kommer att funka. Min uppgift är att ge Wilmer bästa möjliga förutsättningar för att klara av det vi ska göra.

Ibland undrar jag varför vi pysslar med det här….men när allt funkar, när vi har tränat bra och jag känner att samarbetet mellan oss fungerar och när jag märker att Wilmer tycker att det är roligt att jobba med mig då vet jag precis varför vi gör det!!!

DSC_0402

Springa fort fort utan att behöva lyda ett enda dugg är kul!!

DSC_0404  DSC_0406

Ska jag stå stå här?                          Vänta, det är nåt som lukar gott!

DSC_0409

Älskade vovve….Hoppas du orkar hålla ihop dig hela programmet imorgon. Jag lovar att hjälpa dig allt jag kan!!

2 thoughts on “My beloved dog!!

  1. Här hålls det tummar och tassar! 😀 Ja det som funkar på träning har en viss förmåga att blåsa bort på tävling, men det är det som är utmaningen 😉 och ibland också anledningen till misströstan. Hoppas sååååååå att ni klarar det så Wilmer och Kanel kan börja ha sällskap till tävlingarna, Kanels matte gillar så mkt att vara med Wilmers matte. DET är en stor anledning till att tävla, det goa sällskapet 🙂

    Kram

  2. Tack för tum och tasshållning…!! Det hjälpte inte idag dock!! Visst är det så att sällskapet är viktigt..kan ha varit skillnaden idag…Se utvärderingen!!

    Kram!!

Reaktion! Ris? Ros?

