Rallytjosan!!

Idag ringde jag kompis C för att höra om hon ville ta en hundpromenad. Just då var hon och Noravovven på väg till Lunds Brukshunklubb för sista gången på rallylydnadskursen.

Eftersom Wilmer och jag var på väg ut så bestämde jag mig hastigt för att köra och kika lite på när dom tränade rally. Wilmer och jag tränar ju stenhårt just nu så det passade ju bra att vara på ett ställe med garanterade störningar!!

DSC05909

Den första störningen (för människor) var ju den otroligt vackra himlen!! Tror inte att hundarna brydde sig ett dugg om den faktiskt!

Dagens huvudperson! Nora visade upp sina rallykunskaper tillsammans med matte C!

DSC05919DSC05920

Det gäller att hålla tungan rätt I mun och styra hunden rätt mellan skyltarna och utföra instruktionerna på skylten korrekt för att få full poäng. C och Nora tog sig igenom banan med den äran…enligt C var det första gången som dom gick en bana utan godislockelser!! Bra jobbat!

DSC05911

Wilmer tycker att rally verkar svårt så han nöjer sig med att titta på och senare träna lite lydnad istället…..Han var duktig ikväll..Men det är en annan historia!

Reaktion! Ris? Ros?

