Some of this and some of that

Men..hur blev det nu då…?? MFF förlorade mot KFF igår och HIF lyckades vinna klart över IFE I Borås…Både MFF och IFE inkasserar sina första hemmaförluster för året igår…Just som det INTE skulle hända för något av lagen….Men….trots detta så leder MFF fortfarande och har allt I egna fötter…

Det är bara att konstatera att fotboll spelas av 22 människor som alla vill vinna och det är inte så lätt att bara beställa seger av sitt lag. Det är lätt att glömma att även dom 11 spelarna på planen som har fel färg på tröjorna vill vinna lika mycket……Igår drog MFF det kortaste strået och många är arga och vill att både den ena och den andra ska avgå…Jag vägrar tänka så..Jag fortsätter vara positiv……så länge det finns tillräckligt många poäng att spela om så finns det hopp!!

malmo-mff-wallpapers_5658_1024

För övrigt så vaknade jag idag och känner att jag börjar bli förkyld…det var ju precis vad man kunde vänta sig när dom flesta runt omkring är eller har varit förkylda..Jag hade ändå hoppats att klara mig…men det är ju inte jämt man får som man vill!

fkyld-nalle_30996292Så här illa är det inte med min förkylning! Än så länge står jag på benen.

Jag ska jobba idag och om alla planer håller så ska jag gå på handboll ikväll! Derby I Lund idag mellan H43 och LUGI!

H43   vs. Lugi HF

Derby är alltid derby så jag vågar inte tippa…Men LUGI måste ju vinna för att jag ska bli nöjd!!

Reaktion! Ris? Ros?

