Lost and found…..or?

även härliga helger har sina mindre ljusa stunder tyvärr………..

Min mobiltelefon blev stulen på fredagen och alla vet ju hur krångligt det är att bli av med just telefonen…Hur många nummer har man nerskrivna tillexempel? Hur många kan man utantill?

Iallafall så konstaterade jag att den var borta, vi gick tillbaks dit jag visste att jag haft den senast men den fanns ju inte där…bara att bita I det sura äpplet och jag tänkte att det enklaste skulle vara att anmäla det hela när vi kom hem.

På lördagen ringde min pappa och sa att den danska polisen hade ringt till honom och sagt att dom hittat min telefon när dom tog en ficktjuv! Glad blev jag och tänkte att nu ordnar sig allt igen!

Trodde jag ja……

Polisen I Danmark har inte hört av sig igen och idag är det tisdag LedsenEftersom jag har underbara vänner så fick jag hjälp av kollega Agneta idag att ringa till polisen I Köpenhamn (min danska är obefintlig) men trots ihärdiga försök lyckades hon inte få några besked. Ingen verkar veta något alls….

Lite lätt desperat gjorde jag en polisanmälan och fick strax därefter ett telefonsamtal från polisen. En mycket vänlig själ talade om att dom inte var intresserade av min anmälan eftersom det hände I Danmark. Jag skulle istället göra polisanmälan där. *suck*. Tackochlov hittade jag att även politiet I Danmark har internetanmälan av tyveri så nu är det gjort och jag hoppas att danska polisen jämför anmälningar mot sitt hittegods….då borde ju min lilla telefon komma tillrätta igen tycker jag…..

Bortsett från allt strul så har jag fortfarande svårt att fatta att nån har kunnat ta min telefon från min väska utan att jag märkt det….Känns skumt!!! Tur att jag inte hade plånboken med mig!!

Fortsättning lär följa I ärendet…..

2 thoughts on “Lost and found…..or?

  1. Ping: Woop, woop…FOUND!!! « Equaltonone

Reaktion! Ris? Ros?

