Woop, woop…FOUND!!!

Ni vet min X10 Xperia….den försvunna telefonen….den har återfunnits om än inte återbördats till mig och Sverige ännu.

För tillfället är det nog att den finns och att jag vet var jag ska hämta den!

Efter mängder av mail och telefonsamtal med hjälp av en kollega A som inte gav några svar eller resultat så skrev jag igår ett aningens irriterat mail till den danska polisens “allmänna mail adress” där jag beskrev vad som hänt…. (en gång till). Jag avslutade med att jag inte ville ha ett svar att jag skulle vända mig till hittegods avdelningen eftersom jag fått det svaret en gång och dom inte kunde hjälpa mig.

Jag skickade iväg mailet utan några stora förhoppningar om att få svar…man blir ju matt av myndigheter som inte tycks veta nåt om vad nån annan gör…..Men hör och ”häpna….kl. 16.03 idag trillade svaret in!!!!

“Hello Charlotte,
I’m sorry to hear that you have gone trough some trouble to get your phone back. I have tried several times to call you on the phonenumbers listed in your mail, but without any luck.
However your phone can be picked up at Station City, Halmtorvet 20, 1700 København V.  It´s a five minute walk from the main central station (Københavns Hovedbanegård).
The phone is secured under file nr. xxxx-xxxxx-xxxxx-xx, please write the number down and bring it to the police station along with you.
Please reply to this mail, with what you are planning to do, and if you are going to pick the phone up in person.
My best regards, Politibetjent xxxxx xxxx , Station City.”

Jag är nöjd med att fått ett svar och jag tänker inte krångla med att be dom skicka den, då kommer den säkert att försvinna I posthanteringen.

Nä, det blir en snabbtur till Köpehamn på torsdag helt enkelt!!

Jag är faktiskt bara glad nu!! Har saknat min telefon!

Snart hoppas jag kunna skriva slutet gott, allting gott! Men det får vänta till jag har Xperian I handen igen!!

Nu måste jag bara skicka brev till Telenor också och be dom öppna mitt abonnemang igen.

Tack alla som har brytt sig och frågat hur det har gått och så!!

Reaktion! Ris? Ros?

