Back home again!!!

Idag har jag tillbringat min tid på ett iskallt tåg, värmen hade pajat och när tåget landade I Köpenhamn så var jag totalt jävla genomfrusen!! Skånetrafiken: I love you!

Gick på stelfrusna fötter till polisstationen I City, en aning försenad…”Tack igen Skånetrafiken”. Polisbetjenten som jag skulle träffa hade redan gått iväg för att hämta min telefon på ett annat ställe. Jag fick besked om att sätta mig och vänta. Eftersom jag frös så mycket så kändes det ok att bara sitta där I värmen!! Men EN TIMME??? Till slut kom iallafall polisbejtenten med min telefon och jag var glad igen!!!

Försökte sätta igång telefonen och insåg att tjuven hade hunnit slänga bort mitt SIM kort…*suck*.

Tillbaks I Sverige blev det en tur till Telenor så nu är ett nytt SIM kort fixat och telefonen är laddad och klar igen!!

Trots allt strul är jag glad över att den danska polisen lyckades fånga den här ficktjuven. Fick höra idag att det berodde på att han försökte stjäla I en affär och det var då dom tog honom. Han hade då tre telefoner på sig som tydligen var minuter från att säljas…..

Dubbel tur var det också fick jag veta idag för den klanten som sålde moblen till mig I juni hade inte ändrat försäkringen från min gamla telefon (trots att jag noga påpekade att den nya skulle försäkras)  så den här nya var inte försäkrad!!!!!!!!!!!!!!!! Detta är fixat nu!!!

Slutet gott, allting gott alltså!!!!

2 thoughts on “Back home again!!!

  1. Wow då hade du större tur än du visste 😉 Tro katten Skåne trafiken är nerviga över att få konkurrens på marknaden. Jag skulle välkomna fler busshållsplatser här ute tex och du skulle väl gärna ha lite värme på tåget 🙄 Världsliga ting liksom 😉

    Kram

    • Ja, jag hade visst det!!
      Jag är glad att jag inte är beroende av Skånetrafiken för att ta mig till jobb vareviga dag!!

      Kram

Reaktion! Ris? Ros?

