Ett sånt hundliv….

För ett tag sen skrev jag om min och Wilmers träningssvacka, jag avslutade det inlägget med att säga att jag anmält till Veberöd BK den 5 december. Det gjorde jag för att ha ett mål nära I tiden för att komma igång igen….Nu blev det inte så Ledsen. Jag fick mail från VBK om att dom inte kunde ta emot efteranmälningar till den här tävlingen. Det hade ju varit ok om det inte varit för att jag anmälde via SBK s anmälningsforumlär och där brukar man inte kunna anmäla alls om tiden har gått ut. Jag räknade väl slarvigt helt enkelt när jag trodde att jag anmälde I tid.

Nu är det ju snöigt och inte opitmalt varken för att träna eller tävla så nu kan det kvitta.

Däremot har jag smugit igång träningen lite. Idag hittade jag en fin plätt med väldigt tillplattad, jämn och fin snö på Wilmers och min långrunda. Vi passade på att köra igenom en linförighet, ett läggande, inkallning och ett ställande. Trots att Wilmer inte gjort detta på länge så satt det som en smäck!! Alltså han har ju gjort det så många gånger så han borde kunna det I sömnen….Styrkt av att Wilmer verkade ha kul la jag honom och stegade iväg 5 meter för en fjärrdirigering klass II. Sitt-ligg-sitt-ligg! Ingen tvekan…han satte sig och la sig som han aldrig gjort annat…Märkligt..När jag tränat det innan, regelbundet så har han ofta tittat på mig som om han aldrig hade hört orden förr….fast det kanske var typ fem minuter sen…Men nu när han faktiskt inte har hört kommandona på ett långt tag…då fattar han plötsligt…*suck*. Så är det ju att ha med djur att göra…Man blir aldrig riktigt klok på dom. Men jag tolkar det som att vovven min har träningssug nu.
Nu blir det iallafall inte fler tävlingar I år. Ska vara ute I god tid I fortsättningen!

Vi har ju såklart inte varit helt overksamma under vårt träningsuppehåll. Man skulle kunna säga att vi har tränat på andra saker än lydnad under tiden. Wilmer kan hämta snuset till matte, han kan hämta rätt leksak bland typ tre olika….Han har under den här tiden också skaffat sig tre nya människor och ett extra hem!! Han är numera lika lugn och “hemma” på Klostergården som han är hemma på Trollebergsvägen. Han vet var allting finns och han hämtar sina saker och släpar ut över hela lägenheten så fort han kommer dit.

Nåt som är lite roligt är att se hur han gör allt för att hålla reda på oss. Vi har ju varit mycket ensamma jag och Wilmer. Nu har han fler människor att hålla koll på och han vill verkligen inte att vi ska va för långt ifrån varann. Om P och jag går åt varsitt håll när vi är ute så stannar Wilmer mellan oss och liksom bevakar att ingen av oss försvinner. Undrar om man kan kalla det att han har adopterat en ny familj?

jag i snönwilmer i snön

Vinterpromenader blir det många just nu!!!

4 thoughts on “Ett sånt hundliv….

  1. Det var ju lite märkligt trots allt att det gick att anmäla om det var för sent 😯 Annars brukar ju enda sättet att efteranmäla vara att maila eftersom formuläret för anmälning stängs när det är försent….Det är konstigt hur vissa saker ”sätter” sig när hundarna får vila 😛 Har varit med om liknande saker. Tycker ni har tränat på typiskt bra saker, att hämta mattes snus är ju väldigt användbart! 😀

    Kram

    • Visst är det bra att han kan hämta snuset….!!
      Nu känns det för snöigt för att träna nåt vidare utomhus så vi får väl fortsätta med att träna inomhussaker!!
      Kram

Reaktion! Ris? Ros?

