Time to start over again!

Efter flera månaders träningsuppehåll pga snö, kyla och allmän vinter så är det dags att ta tag i Wilmers ”utbildning” igen!!  Ibland undrar jag om det är han eller jag som borde utbildas…Om han inte lär sig så är det ju mig det är fel på liksom…Men det är väl ett helt annat inlägg antar jag!

Nu är det nystart och imorgon ska vi köra till Veberöd och träna med Jea!

Idag har jag hittills gjort en inklickning med Wilmer eftersom han inte har hört klickljudet på länge så tänkte jag att jag ska köra in det igen så han åter associerar klickljudet med ”jag gjorde rätt och får belöning”. Eftersom an redan kan det så gick det ju fort. När jag hade gjort det så blev det ligg vid sidan och Wilmer verkade ha kul när han försökte luska ut vad jag ville att han skulle göra!! Gott så!!

Imorgon är planen att köra igenom en klass I och sen planera för ordentlig inlärning av klass II.

NU KÖR VI!!!

 

Reaktion! Ris? Ros?

