Det börjar likna rekord!

Det börja likna biorekord….det är den 9 mars idag och jag har redan varit på bio 3 (3) gånger i år.

Först ut var Svinalängorna tillsammans med kollegor och ”lillasyster” C.

Jag tänker inte ge mig på någon recention avfilmen utan nöjer mig med att säga: Se den! Den är ett tidsdokument och den beskriver en verklighet som många barn levt och lever i än i dag. Fantastiska rollprestationer!

Nästa film ut var Sanctum i 3D tillsammans med kärleken!

Sanctum blev den första film jag såg i 3D. Just den här filmen kände som att den kunde lika gärna varit en vanlig film, visst var det vackra bilder som fick en extra dimension i 3D men jag är rätt säker på att det hade funkat lika bra som vanlig film.

Filmens handling var ganska förutsägbar, men ändå spännande och gripande. Ingen film jag skulle se om , men jag tittade inte på klockan och det var väl investerade timmar.

Igår var det dags igen för bio med kollegorna..Oscarsbelönade The King´s speech med Colin Firth i huvudrollen.

Den här filmen måste ses anser jag! En historia med sann bakgrund är alltid intressant. Den här handlar dessutom om kungar och fint folk. Man får genom filmen en inblick i hur ensamt det måste vara att tillhöra kungligheterna och om man dessutom har ett handikapp blir de ännu värre. Colin Firth tolkar George VI med bravur och bitvis känner man hans ångest pysa ut genom bioduken. Värd varenda sekund i salongen!!

 

Reaktion! Ris? Ros?

