It´s monday morning…

I helgen blev vi färdiga här hemma…..dvs. alla lådor och säckar är uppackade och det går att komma fram överallt i lägenheten och alla sladdar är gömda, tavlor uppsatta och alla möbler står där dom ska!! Det känns himla bra!

Nu återstår det trista…flyttstäda i den gamla lägenheten…Eftersom inte nästa hyresgäst ska flytta in förrän den 1 april så har jag gott om tid och det skulle vara så lätt att skjuta upp det till sista minuten….Men idag ska jag iallafall börja!!!

Annars då?

Jo, försöker dra igång träningen med Wilmer på allvar nu…Inspirerad av Sams Karin så ska jag försöka renodla klickandet…Jag har alltid klickat, men är medveten om att jag inte har haft tålamod nog att vänta ut Wilmers egna initiativ så det blir mest som ett vanligt bra. Jag har aldrig lyckats få fram det som egentligen är klickerträning…dvs…att få en hund som själv tar initiativ och provar sig fram..Men det är väl inte försent antar jag. Det sägs ju att det GÅR att lära gamla hundar att sitta…och Wilmer är ju inte ens gammal!!!

Men nu ska jag äta frukost!!

 

 

One thought on “It´s monday morning…

Reaktion! Ris? Ros?

