Finally….en lång resa är äntligen slut….

lottas-lp1-eslc3b6v-16-april-2011-028-kopia

(bilden lånad från www.worspredd.wordpress.com (Anki) )

Idag den 16 april 2011 exakt två år, en månad och 25 dagar efter vår första start I klass I tog Wilmer och jag vår tredje och  sista uppflyttning I klass I och numera kan Wilmer titulera sig LP I Wilmer!!!

Det har kostat, om inte blod och svett så iallafall kraft och tårar…….25 gånger har vi tävlat …Ingen kan säga annat än att jag har fått rutin!!!

18 gånger 2009

5 gånger 2010

2 gånger 2011

Uppflyttningarna har kommit i

Bjuv den 22/8- 2009 (163p)

Landskrona den 4/9-2010 (165p)

och

Eslöv den 16/4 – 2011(171 p)

Man kan konstatera att vi har tävlat för många gånger och att uppflyttningarna borde ha kommit för länge sen! Men bättre sent än aldrig!!

Åter till dagens tävling:

Pligg: 8,( dk hand.) Jo, Wilmer la sig inte på mitt kommando, tog till handtecken direkt.

Linförighet, 7,(sitt snett, efter, snett sitt). Jag tycker inte själv att det var så bra linförighet idag, men domaren dömer!

Läggande:7,(långsamt, efter innan.) vis av förra tävlingen så tog jag till ett rejält kommando och jag tror iallafall att jag vände på huvudet och hjälpte honom.

Inkallning: 10, Inkallningsträckan var lång, mycket längre än en normal klass I, Jag var bara orolig att Wilmer skulle lägga sig när jag gick ifrån honom. Sträckan var jag inte orolig över och det behövde jag inte vara. Han kom fint och satte sig fint trots den höga farten.

Ställande: 9, (efter innan). Tydligen ställde han sig direkt. Efter innan betyder att han var efter mig I start och innan kommando. Och då upplevde jag ändå att han var bra med idag…..Tror att det kan vara vår högsta poäng I ställandet.

Apportering: 9, (lite tugg). Var lite nervös för apporteringen inför tävlingen idag eftersom han inte velat ta apporten på träning. Det sista jag gjorde igårkväll var att träna apporten. Jag satte den framför nosen på honom och kommenderade, stoppade in apporten och klickade. Gjorde så ett antal gånger tills han tog den själv ett par gånger och då slutade jag. Det funkade uppenbarligen för han tog direkt på kommando idag! Tuggade knappt alls. Bästa betyg I apporteringen också!

Hopp över hinder: 10, Har ju haft nerdrag för snett sitt så jag har jobbat med det sen vi var I Landskrona och träningtävlade. Jag har korrigerat hans sneda sitt och belönat med externbelöningen och  tydligen så har det hjälpt.

Summan idag 171 poäng satt som en smäck och jag måste erkänna att när vi gick, läs sprang ut från planen I glädje yra så var jag rätt säker på att vi hade klarat det. Wilmer fick nog den bästa efter tävling beöning han någonsin har fått…Jag hade hans älskade blåa kon fylld med godis I fickan och det visste han om….Vi sprang iväg tillsammans jag antar att jag tjoade glatt och Wilmer fick hela konen och resten av godiset jag hade I fickan!!!

Stort tack till alla som grattat och till er som var på plats och supportade.

Speciellt tack till Jea som stått ut med allt gnäll på vägen och hjälpt till med alla problem och som filmade idag och Anki som kom hela vägen till Eslöv för att titta och supporta och fota och som har supportat och stöttat hela vägen och diskuterat problem I evinnerliga timmar ……Nu kan vi snart tävla tillsammans igen!!

5 thoughts on “Finally….en lång resa är äntligen slut….

  1. Idag är en härlig dag Lotta! Och ja, med den takt jag håller kommer vi nog debutera samtidigt i tvåan, du,jag, Kanel och Wilmer…Attans trevligt lät det….tror jag satsar på det 😛

    KRAM!!! (alltså, jag är så himla glad!!!!!)

Reaktion! Ris? Ros?

