Trodde jag aldrig…..

images

att jag skulle ens fundera på att spela golf…Men man ska aldrig säga aldrig, det borde jag ju ha lärt mig vid det här laget.

Sambon spelar golf och nu känns det plötsligt som att vi skulle kunna ha kul tillsammans om jag också kunde vara med. Vi har pratat om det ett tag och idag gjorde vi slag I saken och körde till rangen bakom Tetra Pak I Lund. Zebbe och Kattis dök också upp.

Att svinga en golfklubba ser lätt ut…men för mig var det svårt bara att få till hur man ska hålla I den där klubban. Men det gick till slut och efter ett tag kunde jag till och med släppa greppet och fatta det igen på rätt sätt.

Själva svingen gick väl sådär, men jag lyckades iallafall träffa bollen de flesta gångerna och tro det eller ej, det hände mer än en gång att bollen gick både rakt och långt….

Om det blir något av med något vidare golfspelande står fortfarande skrivet I stjärnorna..Men jag funderar på det och jag kommer definitivt att testa fler gånger och eftersom jag är envis så kommer jag att försöka få till tekniken I en golf sving på ett hyfsat sätt. Idag var det för böjt knä, för sträckt knä, krokiga armar och vridning I överkroppen istället för I höften…..Men va fan…det är väl bara att träna så borde det väl gå att få till så det blir användbart! Sen är det ju en massa andra slag som man måste kunna….Utmaningar är till för att övervinnas och att jag är envis när jag vill nå ett mål det vet alla som följer bloggen!!

Som sagt, det tål att fundera på!!!

2 thoughts on “Trodde jag aldrig…..

Reaktion! Ris? Ros?

