Tränat Klass II

Träning på Lunds BK igår.
Kommenderat Fritt följ gick uruselt. Här måste jag komma på hur sjutton jag ska få honom att gå i förväntan ett helt program…Som vanligt är det så fort det är någon som kommenderar som han väljer bort mig.
Rutanträning: Vi hade två rutor uppställda en bit ifrån varandra. Jag skickade Wilmer ett par gånger på den första rutan och han går in fint och stannar. Nu använder jag stanna kommando och belönar inne i rutan.
Vände mig om efter ett par skick och försökte skicka honom till ruta 2. Men precis som jag trodde så vände Wilmer och gick till den första rutan. Dumt att ha dom nära varandra. Han hittade dock ruta 2 så småningom.
Nu ska det till fart in i rutan. Det är mest trav nu!!

Inkallning. Baklängeskedjning av momentet igår.Först varsågod till extern belöning för ingång i utgångsställning sen inkallning från stående,varsågod till extern belöning. Sen inkallning med ställande och varsågod till externbelöning direkt.
Testade till slut för första gången momentet tävlingsmässigt och halleluja, det funkade!!!

Idag gick jag ut hemma och tränade lite.
Körde FF-Läggande-Inkallning SEN externbelöning. Han visste att godiskonen fanns och väntade och han väntade på den hela tiden….Inkallningen funkade idag oxå!!

Fria följet funkar ok när jag går själv utan kommendering. Jag provade att köra FF med korta gåsträckor och många vändningar och halter. Det får upp hans motivation betydligt…

Väldigt nöjd med min Wilmer och jag tror plötsligt att det kommer att få Klass II tävlingsbart snabbare än jag trodde…(höst 11).

som det ser ut /såg ut idag/igår:
FF (kanske godkänt)
Läggande: tävlingsbart
Inkallning med ställande:tävlingsbart
Sändande till ruta: knappt tävlingsbart
Apport: klart tävlingsbart
Fjärrdir: tävlingsbart
Hopp: inte alls tävlingsbart

Platsligg: nja…har ju inte tränat det…

Men ändå…han klarade tre moment i följd i två omgångar idag…Funderar på att träningstävla några moment snart som attan!

2 thoughts on “Tränat Klass II

  1. Du kan lägga till att träningen på Lbk utfördes med störning av löptik!!!! Gissa vem som löpte dagen efter?! Japp, alltså inget Hörby för oss.
    Så han är duktig din Wilmer, inget snack om saken 😀

    Kram

Reaktion! Ris? Ros?

