Grattis till mig!!!

Igår fick jag ”grönt kort”. Vet ni…det finns inget ”grönt kort” ..inte fysiskt alltså, det verkar mest vara ett uttryck!

Igår spelade jag 9 hål tillsammans med PRO Teddy och två killar som också var ute efter det ”gröna kortet”. För att göra en lång historia kort så slapp vi praktikprovet som det står i boken att man ska göra. Teddy menade helt enkelt att han har sett och vet att det man ska göra i det provet det kan vi allihop.

Vi spelade alla från röd tee igår på vårt spelprov. Jag började med en dundermiss….träffade mark 15 cm innan bollen och slog upp en rejäl grästuva….Aja..skam den som ger sig..nästa försök gick bättre. Resten av rundan blandade jag bra slag med dåliga, borttappade bollar med hittade, plask i vattenhinder och gruskänning i bunkrar!! Sammanfattningsvis kan man säga att det gick rent uselt……Fast ändå..när vi var klara så hade jag visst fått ”grönt kort”. Det innebär att man får hcp 36+ och att man ska spela på och lyckas med konststycket att samla ihop 18 poäng över 9 hål. 2 poäng / hål så är man hemma……Det kommer att ta tid!!

Det jag egentligen ville berätta var att idag var jag och bästa sambon tillbaks på golfbanan för att gå 9 hål. Första hålet på banan (par4) har jag inte klarat av någongång..Men idag….tjoho…låg på green på 4 slag och lyckades få bollen ihål med 2 puttar eller kanske 3…poäng på hålet blev det iallafall.

Stärkt av detta traskade vi vidare till andra tee.Par 4 igen. Utslag…lite vänster på fariway men hyfsat långt….järn 7 riktning mot flaggan…landar i fairwaybunker på andra sidan fairway….SW från bunkern mot flaggan……döm om min förvåning när bollen landar och rullar och rullar..mot flaggan….klonk…i flaggan och lägger sig 10 cm bakom hålet, 10 cm:s putt för par!!! Check!! Jag trodde knappt mina ögon…..Mitt livs första par på min 5 runda!! Kanske tar 20 rundor till innan det händer igen!!

Hål tre och fyra gick hyfsat men sen var nog energin slut för sen blev det mest skräp! Men inget hål över 10 slag! Jag lyxade och hålade ut på varje hål. Lika bra att träna även puttningen när man har chansen. Vi hade ingen efter oss så vi behövde inte stressa alls.

Allt som allt lyckades jag samla ihop 10 poäng…en bit kvar till dom där 18 som ska samlas ihop för att få officiellt hcp 36. Men som Teddy sa: Bedöm inte ditt spel förrän du har spelat 20 rundor. 15 kvar dit…….

För övrigt så har vi haft en skön dag och nu sitter jag hemma hos Zebbe och Kattis och samlar ihop miig för att gå ut en sväng med Quando och Flippan. Det ösregnar och det lockar ju inte mest i världen att gå ut…..Zebbe, Zabina och Kattis är i Malmö och kollar på Steven Lynch så ”farmor” fick rycka ut som hundvakt en stund.

Zabina är hemma i Lund över helgen och i morse hann vi ta en fika på Espresso House. Så mysigt att träffa henne!! Hoppas hinna med nån stund till innan hon åker hem till Linköping igen!

Kram på er alla därute!

 

2 thoughts on “Grattis till mig!!!

Reaktion! Ris? Ros?

