Golfguden….

är nyckfull!!

Häromdagen skrev jag att golfen var usel och jag trodde att jag aldrig skulle kunna lära mig mysteriet att få golfbollen från tee till hål på lagom många slag.

Så åkte vi till Lunds Akademiska Golfklubb i torsdags och spelade en runda jag och sambon. Ny bana, nya utmaningar!!

Det började sådär med lite för många slag för att få poäng, men det gick bättre och bättre och efter nio hål så kunde jag konstatera att jag hade gjort par på två hål och att jag hade 23 poäng på rundan. 19 poäng ska man ha för att sänka handikappet och det lyckades ju med råge.

Men visst är det konstigt, ena dan blir det mest skit av det och nästa dag plingar det i klubban och bollen flyger iväg till rätt ställe. Antar att alla som någongång spelat golf vet exakt vad jag pratar om…..

Reaktion! Ris? Ros?

