En sån där dag….

Ni vet såna där dagar när det inte går riktigt som man har tänkt sig…

En sån eftermiddag har jag haft!

Hade ett ärende på banken och tog bussen till stan och trodde att det skulle fixa sig snabbt. Men ack nej, glädjen över att det inte var någon kö i banken byttes snabbt till irritation när jag fick svaret av kassörskan att hon minsann inte kunde hjälpa mig med mitt ärende. Jag frågade om hon visste om internetbanken fungerade nu eftersom det inte funkat ordentligt på hela veckan. Hon snorksvarade att det hade hon minsann inte hört något om. I vilket fall som helst så kunde hon inte hjälpa mig. Traskade vidare till nästa bank som inte heller kunde hjälpa mig för dom HADE STÄNGT SIN KASSA KL. 13. (men dom hade öppet till kl.18.00). På nästa ställe kunde dom iallafall hjälpa mig till hälften och jag fick istället för att göra en direktinbetalning gå tillbaks till den första banken (med den sura kassörskan) för att sätta in pengarna på mitt konto. NU var det dock kö och jag tog snällt en lapp i automaten. När mitt nummer plingade fram reste jag mig och började gå till kassan när jag blir omsprungen av en man som väste…Det är JAAAAG!!! Jag tittar förvånat upp och inser att kassören hade tryckt två gånger på olika nummerserier. Jag protesterade men fick till svar av kassören att jag ”minsann inte hade rest mig upp”. *suck* Fick hjälp till slut och den kassören räddade lite av min dag när han bekräftade att internetbanken inte har fungerat som den ska den här veckan. Nåväl, till slut fick jag gjort det jag skulle men det kostade tålamod må jag säga….

Tillbaks hem till Klostergården för att snabbt springa in på Netto för att handla lite till middagen. Nån som tror att Netto hade det jag skulle ha?? Nä, just det! Torsdagkväll kllockan 17…alla frysdiskarna gapade tomma sånär som på bär, pizza och fisk i princip. Den affären kan man då inte lita på. 😦  Nästa stopp var då Konsum istället och där hittade jag det jag skulle ha men möttes istället av en lång kö i kassan…..

 

 

Till slut kom jag iallafall hem och fick lagat mat och när jag till slut hade fått i mig maten så kände jag hur humöret steg igen…..

Nu har öven Wilmer fått både mat och promenad och nu är det MFF:s ”sista chans” i Europaligan på TV. Låter som det är ett härligt tryck på Stadion. Heja MFF!!!

One thought on “En sån där dag….

Reaktion! Ris? Ros?

