Mozart & Beethoven åsså Nannerl förstås!!

I fredags var det äntligen dags att sätta mig och sambon i bilen för att köra dom 40 milen till Linköping för att se årets Holgerspex.

Anledningen till att jag och P ville ägna vår fredag i bilen var att i detta spex spelade Zabina en av rollerna. Vilda hästar skulle inte kunnat hålla en mor därifrån och det var sannnerligen värt varenda minut i bilen.

Vi landade i Linköping klockan fem och då strålade vi samman med pappa och Ingrid. Vi hittade en nyöppnad kebabrestaurang där vi käkade tillsammans innan det var dags att gå till Forumteatern för dagens höjdpunkt.

Zabina spelade Nannerl, Mozarts syster och som hon gjorde det!! Att se Zabina stå där på scenen och både sjunga och agera var en otroligt häftig upplevelse och jag tårarna rann och gåshuden var konstant!!

Efter spexet körde Peter och jag direkt hem till Lund igen och var hemma halv fyra. Trötta men nöjda!!!

Hoppas innerligt att jag får se min Zabina på en annan scen, i en annan roll vid ett annat tillfälle. Att se henne stå där och på något vis så självklart sjunga och agera både på egen hand och i samspel med andra var otroligt häftigt!!!

Tack Zabina!!!

Bilderna är lånade från FB! Jag lyckades inte få kameran med mig den här dagen!

3 thoughts on “Mozart & Beethoven åsså Nannerl förstås!!

Reaktion! Ris? Ros?

