Nu är det… har det vatt jul igen

Konstaterar att om fyra veckor har julens ljus brunnit ut, maten är uppäten, klapparna öppnade, kvar finns runnet stearin, rester i kylen och sönderrivet papper och en massa trötta och förhoppningsvis nöjda och mätta människor.

Men på vägen fram till söndagen om fyra veckor så tänker jag njuta av alla ljus som lyser upp tillvaron både inne och ute, jag tänker till och med njuta av förberedelsena inför julafton tillsammans med familjen.

Bilderna är från första advent på jobbet, utom den på köksfönstret.. den är från mitt eget adventspyntande.image

Apelsiner fulla med nejlikor doftar barndomsjul! Minns när jag var hos farmor och fick göra såna här. Det gjorde jätteont i fingrarna när jag skulle försöka få in dom små, hårda, taggiga nejlikorna i apelsinen. image

image

image

Så här fint har vi i vardagsrummet på jobb! Goa kollergor som har pysslat!image

2 thoughts on “Nu är det… har det vatt jul igen

  1. Såååååå mysigt! Själv har jag inte hunnit färdigt här hemma än 😦 har varit i mammas hus och pyntat fönsterna där istället…..Jaja, vad är väl en bal på slottet? 😉

Reaktion! Ris? Ros?

