En sorts kärleksförklaring!

I måndags fyllde min Zabina 23 år och om en dryg månad fyller Zebbe 25 år. Försöker förstå hur sjutton det gick till att dom blev vuxna på riktigt?? Var tog tiden vägen?

 

Från och med januari är dom studenter båda två. Dom har skapat sig sina egna liv och all den tid vi tre har haft tillsammans, bara vi tre kommer längre och längre bort.

Vi har gått igenom en hel del tillsammans och även om det finns minnen man helst hade sluppit så är det övervägande fina minnen som finns sparade i hjärtat. Sen finns det dom tillfälle som när dom hände var mer eller mindre kaosartade, men som vi idag kan skratta åt….

Det är en fantastiskt gåva att ha alla dessa år att se tillbaks på och lika fantastiskt är det att få se hur dom båda två har vuxit upp till bra ungdomar som har ambitioner och mål i sina liv och ibland kan jag till och med tänka att jag kanske har något lite att göra med att dom har blivit dom dom har blivit…..

Även om jag konstaterar att vår tid tillsammans kommer längre och längre bort så finns det en ny sorts tillsammans nu. Båda två är fortfarande högst närvarande i mitt liv och jag inser att det är en ny sorts gåva att få ha sina vuxna ”barn” så nära, om inte nära geografiskt så nära i kontakten. Jag är så tacksam för att dom båda två fortfarande vill ha mig i sina liv! Jag vet att det inte alltid är så…..

Jag älskar er mina fina ungar!!! För mina ungar kommer ni alltid att vara bara så ni vet!!! 🙂

9 thoughts on “En sorts kärleksförklaring!

  1. Finaste bästa mamma. Vad underbart skrivet detta var.

    Älskar dig som bara den, klart att du är en stor del till hur vi har blivit som vi blivit, på både gott och ont 😉

    Du är bäst! ❤

Reaktion! Ris? Ros?

