JuliLund

Dgaens kvällspromenad blev en till citywalk I ett ganska folktomt, regnigt men upplyst Lund.

Jag älskar att gå långa rundor längs åkrar, åar och “skogar” men ibland blir jag så trött på att gå samma rundor varenda dag så då byter jag och Wilmer spår och går åt andra hållet. Och när vi gör det så hamnar vi I Lunds City efter att ha gått igenom stadsparken.

Idag blev det Stadspaken, Nygatan, Bantorget innan vi kom in på Fiskaregatan

Fiskaregatan

Både Wilmer och jag gillar att gå och titta I skyltfönster eller Wilmer gillar nog mer att nosa på kullerstenar och lyktstolpar men det är bra för vi har samma takt då!!

Wilmer på Fiskaregatan

När Fiskaregatan tar slut så kommer man ut mot Stortorget. Rådhuset är nog min favoritbyggnad I Lund. Så vackert med alla ljus på kvällen.

Stortorget

Synd att det inte ligger lite snö på torget också. Det hade bidragit till lite julstämning.

Vi svänger höger och kommer ut på Stora Södergatan

Stora Södergatan

som är lika tom som Stortorget och Fiskaregatan. Det är inte så lite synd att alla väljer att åka till Nova och handla istället för att gå en sväng I stan på kvällskvisten.

Visst är det bekvämt med köpcenter, men det är något visst att traska runt I stadskärnan?

Wilmer och jag fortsatte vår promenad Stora Södergatan neråt tills vi svängde in på Magnus Stenbocks gatan för att sen åter ta vägen genom Stadsparken hem till Klostergården.

Vi fick en timmes promenad och Wilmer sover gott sen dess.

3 thoughts on “JuliLund

  1. Snygga kvällsbilder blev det, även utan snö! Och Wilmer verkar oerhört världsvan! Tänker för mig själv att min raggige lilla stora hund aldrig har satt sin tass inne i sta´n. Hmmm, man borde förstås ägna sig åt miljöträning, och inte bara traska runt, runt i Södra Sandby med omnejd…

Reaktion! Ris? Ros?

