Danföredanföredopparedan….

Idag är det den 22:e december och jag har två lediga dagar framför mig innan det är dags att gå till jobb igen.

Här hemma är det mesta inköpt, planerat och fixat. Sista julklappen(-arna) ska fixas imorgon och på kvällen ska skinkan griljeras….

Jag väntar på den STORA JULSTRESSEN, men än så länge har den inte infunnit sig. Förhoppningsvis är det helt enkelt så att jag har lagom stora krav på den här julen och tänker att jul blir det ju oavsett om jag stressar livet ur mig eller inte.

Här ska firas jul med tretton personer i år så det är inte den lilla lugna julaftonen som vi hade i fjor när vi var ensamma jag och sambon som väntar där bakom två nätter.

Efter att ha våndats en stund över att ha ”stor julafton” så ser jag nu fram emot dagen. Speciellt glad är jag att jag ska få fira jul med Zebastian igen, det är många jular sen vi var tillsammans på julafton…..Olika skäl har gjort att det har blivit så men i år är det dags igen. Blir dessutom första julen med ”svärdotter” Kattis och bonusungdomarna, sen plussar vi på med sambons familj så har man ett sällskap på tretton.

Zabina kommer att vara saknad men eftersom hon har flugit till England för att fira engelsk/amerikansk jul i London eller egentligen just julen på ”landet” i Horsham utanför Brighton så kan hon ju inte vara här. Hon är där hon vill vara just de här dagarna och då är det bra!!!

Det finns såklart fler personer som jag skulle vilja fira jul med, men man kan inte vara överallt och med alla, den här julen är det så här. Nästa blir säkert på något annat vis.

Imorgon ska jag gå på julkonsert i Klosterkyrkan tillsammans med vänner och det ser jag fram emot jättemycket. När vi inte får någon snö så kan man skaffa sig julstämning med musik!

Känns lite konstigt att skriva ett helt inlägg och inte ha en enda bild i det……..Men den här gången blev det så!!

Reaktion! Ris? Ros?

