Danefterdopparedagen

Efter en julafton med huset fullt av folk och massor av mat och paketer så har jag nu landat på jobbet igen.

Julaftonen i vårt hem blev en härligt tillställning. Allt som allt var vi 13 personer igår, det var stor kontrast mot förra julen då P och jag firade jul på tu man hand.

Särskilt glad är jag att Zebbe och Kattis ville komma och fira med oss!! Insåg igår att det av olika skäl är minst fem år sen Zebbe och jag firade jul tillsammans så det kändes såklart extra bra att han var där. Saknade min Zabina igår så det gjorde ont i hela kroppen.

Vi firade helt traditonsenligt med Kalla Anka, glögg och pepparkakor, julmiddag med alla tillbehör och sen tomte och klappar. Till slut ramlade dom små i säng men vi vuxna fortsatte en stund till med julklappslek och sällskapsspel innan vi gav upp för natten.

Wilmer hängde på hela dagen och fick inte många ordentliga sovminuter under dagen och n är tomten kom så blev han hysteriskt rädd och skällde ut den stackars tomten!!! Jag fick stänga in honom så tomten kunde dela ut julklapparna utan att bli utskälld!!!

Jag tror att alla var nöjda och glada när dom somnade på kvällen!

 

Reaktion! Ris? Ros?

