Omstart!

Jul och nyår är avklarade och allt avlöpte till belåtenhet för alla inblandade.
Julen firades med familj och nyår med goda vänner, båda helgerna på traditionellt vis!

Nu i helgen har Zabina varit hemma en sväng efter sitt Londonbesök över jul, alltid lika mysigt att få låna henne en stund!!

Idag är det måndag, 2012 är 9 dagar gammalt och det känns som att det är dags att starta om igen, ett nytt år känns väl alltid lite så. Man gör nån sorts bokslut över det gamla och lägger det till handlingarna och tänker att alllt som var bra i det gamla ska fortsätta vara bra och allt det som inte riktigt blev som man tänkt ska bli så mycket bättre under det nya året.

Nyårslöften har jag slutat att ge, men jag som många andra har ambitioner så här i början på året och just i år är mina:

1. Mer motion

2 Mer hundträning

3. Mindre snus

Wish me luck!

Sen finns det ju saker man längtar efter så här i januari och i mitt fall just i år är det:

1 Mer ljus

2 Mindre regn

3 Att få spela golf igen

Alla tre sakerna kommer jag ju till slut att få om inte vädrets makter har ballat ur totalt..(vilket man ju kan tro just de här dagarna).

Jag har alltid svårt att hålla humöret på topp i januari och februari, jag blir galen på allt mörker, tycker ibland att jag aldrig ser dagsljus och i år tänkte jag till lite när vi gjorde schema för sista delen av januari och nästan hela februari. Jag har valt att jobba lite kortare dagar den här perioden för att få lite mer ledig tid under dygnets ljusa timmar, för att hinna med en och annan hundpromenad när man faktiskt SER hunden. En otroligt bra fördel med att ha ”tvättstugeschema”.

Lite bilder från helgerna kommer när jag får tid att fixa till dom!!

 

Reaktion! Ris? Ros?

