Det tävlas både i steg och tramp just nu

Just nu är det mycket med motion och hälsa runtomkring!

Skånetrampar är en cykeltävling där vi har anmält ett lag från jobbet. Nu plötslig cyklar jag till jobbet…jag som ständigt och jämt kör bil i vanliga fall befinner mig plötsligt trampandes 4,5 km till jobbet och lika långt hem igen! Jaja, jag ska inte skryta för än så länge handlar det om fyra tillfälle som jag har cyklat…men jag har ju inte jobbat fler dagar sen tävlingen drog igång. Förhoppningen är ju att jag ska upptäcka tjusningen med att cykla och om jag märker att jag slipper tanka så ofta så kan det nog bli en vana!! Men jag lovar inget när det gäller cyklandet! Jag har aldrig och kommer troligen aldrig att älska att cykla!

Ovanpå detta så ska det promeneras….alla goa kollegor har stegräknare och från och med den här veckan har vi delat upp oss i två lag: Lingon och Blåbär. Jag är Lingon!

Det gäller såklart att gå så mycket som möjligt och efter varje vecka så vinner det laget som har högst stegsnitt!
Att gå är ju det jag normalt gör dagligen så för mig är det bara att fortsätta som jag alltid gör. För andra kollegor är gåendet en större utmaning….Heja er!!!

Som grädde på moset så ska vi töser på jobb gå Vårruset imorgonkväll i Malmö!! Det är alltid lika trevligt och det är mysigt med picnickkorgen efteråt och många steg blir det till alla!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 thoughts on “Det tävlas både i steg och tramp just nu

    • Ja, jag gillar det också Vårruset alltså!…tyvärr så krockar det med mitt läkarbesök imorgon. Egentligen ska man vila i 24 timmar efter cortisonsprutor…men det får räcka med 8 timmar den här gången. Missade ju att det var samma datum.. 😦

Reaktion! Ris? Ros?

