Man måste ju inte…..

Försöker träna och tävla lite rallylydnad med Wilmer nu. Det går inte helt lysande och det är lätt att känna att det är dags att ge upp.
Men jag vill ju gärna aktivera Wilmer och vi har kul när vi tränar så vi fortsätter ett tag till.

I förra veckan var vi på Storegård utanför Lund och tränade. Där finns en massa aktiviteter på olika banor för hundarna och bland annat finns det en agilitybana där. Wilmer har inte tränat *läs lekt* agility på länge så jag var inte alls säker på att han skulle vara med på noterna när vi gick in på banan. Men ack vad jag bedrog mig, han hoppade, klättrade och sprang i tunnlar och verkade ha jättekul!! Det hade jag också!! Någon agilitytävling blir det aldrig, men det är kul att leka!

Tyvärr inga bilder från den dagen, men lite nya Wilmer bilder finns det ju såklart…

Reaktion! Ris? Ros?

