Amazing grace

Vintern 2012 började ju bra med snö första helgen i december. Även om jag inte är något stort fan av snö och kyla så måste ju även jag erkänna att som kontrast till det mörka och blöta om än mindre kallt så funkar snön hyfsat. Så länge den kommer när den ska och sen bara ligger där så är det ok för mig också. Men bara för att det lyser upp tillvaron. Annars är det mest besvärligt tycker jag. Jag vet att många tycker precis tvärtom men vi kan ju inte alla tycka lika!

Men som sagt vackert är det!

DSC_0025

Utsikt från Klostergården ut mot Flackarp.

DSC_0013

Vissa dagar är bara sådär extra krispiga….det råkade bli den näst sista snödagen när vi besökte Kävlinge GK sådär mitt i vintern!

DSC_0017

Nu kan vi konstatera att en golfbana är vacker på vintern också, även om man inte kan spela golf på den! Hade inte blivit lätt att hitta bollen här!

DSC_0020

 

                                             

                                     DSC_0022

Som sagt det här var den näst sista dagen med snö, sen gick det fort när termometern kröp över nollan och det började regna…..Nu ser det inte ut som att vi får en vit jul här i Skåne iallafall!

Reaktion! Ris? Ros?

