Fototriss-Tidens tand

Nu är det några veckor sen jag var med i Fototrissen av olika skäl, men den här veckan hänger jag på med nytagna bilder!

Temat är Tidens tand och det kändes inspirerande!

Här kommer mina bilder med motiv som utsatts för tidens gång

dsc02124Den här gatlyktan står utanför min balkong och tack vare att jag bor på tredje våningen så ser jag hur den har utsatts för väder och vind.

dsc02130Det här är inte så kul. Tänkte på det idag när jag jagade en rostig bil att man ser färre och färre rostiga bilar på vägarna.

dsc02131Gamla hus är vackra tycker jag och om man tittar noga så ser man att teglet på den här väggen har varit med länge. Jag vet tyvärr inte hur gammalt det här huset är.

Vill du se fler exempel på Tidens Tand? Klicka här

3 tankar om “Fototriss-Tidens tand

  1. Du har fotograferat bra motiv. Även jag höll ögonen öppna efter en rostig gammal bil, men det fanns verkligen ingen i närheten av där jag bor.

    Den översta bilden med gatlyktan är min favorit.

  2. Vilka fina foton. En obetydlig lyktstolpe eller lampa har plötsligt hamnat in i bloggvärlden, det trodde nog aldrig den lyktstolpen. 😉 Verkar som folk byter bil så ofta att rosten inte får grepp, fast nog syns det en del här och där, bara bilen upplevt några ”saltade vägar”-vintrar. Då sätter förfallet igång. Lustig tegelsten. Har den fått någon fuktskada, eller är det annan lera så den fick missfärgningen redan vid bränningen? Man kan fundera…
    Första fotot på lampans väderslitage (där kan ju knappast skvättande hundar påverka) väljer jag i denna triss. Kanske många som har knastrande kokböcker 🙂

Reaktion! Ris? Ros?