Nixon needs a new home!!

Jag har ingen aning om vem som läser den här bloggen, om nu ens någon gör det….Jag skriver för att jag vill skriva, jag visar mina bilder för att jag vill visa dom. Om någon eller flera har lust att läsa vad jag skriver och titta på mina bilder så är jag glad.

Men den här gången är syftet annorlunda….Här hoppas jag på respons från rätt person!!!

Världens goaste schäfer 2,5 år måste byta hem snarast!!! Sniffers Imac, eller Nixon som han kallas till vardags har tränats för att bli väktarhund tillsammans med min son och det ligger mycket träning bakom detta. Nixon är i princip klar för att göra det sista testet när det visar sig att hans höfter inte kommer att hålla för den typ av träning som krävs för att vara väktarhund. Såklart panik hos sonen…Vad gör man…?? Inte kan man ta bort Nixon för att han inte kan bli väktarhund! Det går ju inte! Sonen älskar sin hund och skulle helst haft honom kvar men två schäfrar + en pointer i en lägenhet är lite för mycket!

Nödropen nu är : Finns det någon därute som vill ta hand om Nixon? Han kommer enl. veterinärer att med allsidig träning  kunna leva ett normalt liv. Tävla lydnad? Varför inte?

Det brådskar en aning för sonen har fått möjlighet att ta över en annan schäfer och pga av jobbsituationen så måste detta ske snabbt.

Detta är naturligtvis oerhört smärtsamt för både husse och matte, men ibland måste man göra det som är bäst för djuret och inte tänka bara på sig själv. Sonen har omöjligt tid för två schäfrar och som jag sa innan så är utrymmet i lägenheten inte tillräckligt för tre hundar!

Om du själv är intresserad eller om du känner någon som skulle kunna och vilja ge Nixon ett hem och en massa kärlek så hör av dig!!!

13 tankar om “Nixon needs a new home!!

  1. Men så trist. Har lite hundfolk i bekantskapskretsen så jag ska göra ett försök att hjälpa dig med.
    Nixon är en vacker hund tycker jag.
    Kramen Synnöve.

  2. Min hjärna går på högvarv direkt, men kommer inte på någon så där direkt spontant….Förstår att ni helst vill lösa det med omplacering, hoppas ni hittar någon. Vad jobbigt för Zebbe 😦

    Kram

    • Där är du ju!!! Jag var nästan lite orolig för dig ett tag….du har inte bloggat och inte synts på FB på läääänge!!!
      Ja, det är skitjobbigt för Zebbe och Kattis…!!!!
      Vi hörs snart!! Kramen

Reaktion! Ris? Ros?