Fototriss 166…Så här ser det ut där jag är….

Just idag när trissen ska innehålla dagsfärska bilder vaknar jag upp till årets och dessutom säsongen 11-12:s första ordentliga snöfall…

Det snöar ännu och hade jag gått ut och tagit nya foto nu så hade dom innehållit ännu mera snö….

”Pulkabacken” nästan utanför mitt hus fylls snabbt med glada ungar så fort det kommit lite puder ovanpå gräset. Idag är väl första gången i vinter som det faktiskt är ordentligt underlag att åka på.

Jag gillar närbilder men önskar att det fanns mer färg i naturen just nu. EFter en fotopromenad när jag tittar på bilderna i datorn så känns det ibland som kameran varit inställd på svartvitt eller sepia…Men det är faktiskt så världen ser ut just nu…

Vem/vad som har varit i närkontakt med den här trafikljusstolpen har jag ingen aning om, men den stackars stolpen har fått en rejäl knäck och jag tyckte att den kunde vara värd att va med i den här trissen.

Vill du ser fler trissar på temat : Så här ser det ut där jag är idag så kan du klicka HÄR

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

12 tankar om “Fototriss 166…Så här ser det ut där jag är….

  1. hehe – du fick i alla fall lite färg på tejpen på stolpen!

    Så där grått var det hos mig igår, idag var det strålande sol och alldeles underbart väder!

  2. Haha, ja med den sista fick du ju in lite färg i alla fall 🙂 Vist är det lite märkligt hur svartvitt det blir, t o m i strålande sol när det liksom *känns* färgglatt? Fin triss 🙂

  3. Härlig triss, håller med om att världen utan sol ser svartvit ut. Färgglatt med barnen och inte minst den omplåstrade stolpen lyckades du få med ändå:). Fina bilder.

Reaktion! Ris? Ros?