Blogger award!!

:D har jag fått mig tilldelad av min goda vän Anki på Another Blågg. I det frivilliga uppdraget ingår att avslöja 7 saker om mig själv. Vet inte ens om det finns sju intressanta saker att veta om mig 😦 Men jag gör ett försök ändå….

1. Sen jag flyttade hemifrån vid 19 års ålder har jag flyttat 15 gånger. Enkel matematik visar att jag då bott i snitt 1,8 år på varje ställe…Sant är iallafall att 4 år är det längsta jag har bott nånstans…

2. Jag har en förmåga att tappa bort mina saker i tid och otid…nycklar, snus, plånbok..you name it….Hunden lyckas jag dock hålla reda på….

3. Jag är obotligt positiv och tror gott om alla tills motsatsen är bevisad.

4. Jag har ägt 15 bilar sen jag tog körkort vid 18 års ålder..(inser nu att jag bytt bil lika många gånger som boende på nästan lika lång tid….) Den första var en Opel och den senaste är en Peugeot. Dessutom har jag ägt en motorcykel för länge sen!

5. Jag älskar Skåne och skulle inte kunna tänka mig att flytta härifrån.

6. Det bästa jag har gjort i hela mitt liv är att jag har tagit hand om mina två underbara barn och lyckats uppfostra dom till att bli bra ungdomar.

7. Jag är blond och nu pratar vi hårfärg (!) ända in i själen….provade att tona håret mörkare vid ett tillfälle och fick total panik….Det går inte alls!!

Och så ska man skicka den här Beutiful Blogger Award vidare naturligtvis:

Först och främst så skulle jag vilja skicka tillbaks den till Anki men jag antar att hon inte har 7 saker till att avslöja om sig så jag nöjer mig med att tacka för utmärkelsen!

Livet som Sofie och Schnauzern ser det

och

Doggblogg

är två bloggar som Anki redan skickat rewarden till. Men tro det eller ej: Här kommer dom igen!

Eftersom fotboll är ett av mina stora intresse så kommer här två fotbollsbloggar som får utmärkelsen av mig:

Himmelsblå sen födslen Här får man läsa hur det är att vara MFF supporter i med och motgång. Fotbollssnacket blandas upp med lite mat och hemmapyssel och vardagsbetraktelser.

Sven Liljegren ännu en blogg som följer MFF minutiöst. Min käre far skriver även om politik, mat och annat som faller honom in.

Vardagsbloggar finns det gott om och här är en som jag trillade över för c:a ett år sen:

På nya äventyr Carina skriver om livet i Sverige nu efter att tidigare skrivit om livet i Skottland. Alltid intressanta inlägg och många fina foto.

Hos Synne på Blåbär och annat snadder får man mängder av bilder och vardagsbetraktelser från Norge. Här känner man sig alltid välkommen!


7 tankar om “Blogger award!!

  1. Att två bloggar får samma utmärkelse två ggr på rad besvisar ju bara att de är väl värda sin award 😀
    Och du, vilka kuliga saker du avslöjade om dig…nu känner jag mig trist och vanlig med mina sju 😦 🙄
    Började genast fundera över hur många ställen jag bott på sen jag flyttade hemifrån…det blir då 4 😯 ojdå…fortf fantasi lös alltså. Men bilar då..7 st blev det…amen vad f*n finns det inte något jag har gjort fler ggr än dig…Jo, jag har 3 barn 😀 *ser stolt ut* och sen har jag faktiskt ägt en moppe 🙄 så det så 😆
    Kramen och hoppas du får en bra helg!

    • Hahah…jag har OXÅ haft en moppe …sådeså..en knall röd PUCH Florida anno 18hundrakallt typ! Men som jag älskade den…den hade ingen fotbroms så när jag började köra motorcykel så glömde jag hela tiden bort att bromsa med fotbromsen!! Det slutade med omkullkörning pga det…aja..jag lärde mig till slut!!
      Kram på dig! Jag tänker ha en bra helg efter att jag har jobbat klart imorgonbitti OCH motat förkylningen på dörren med Echinaforce och Ipren!
      Det där med barnen…DET klår jag inte!! *ler*

  2. Jag trodde jag hade flyttat många gånger, men där låg jag i lä. Levis har flyttat åtta gånger och nu hoppas jag vi ska vara bofasta. Att du är bra på att tappa bort saker det har man märkt =)

  3. Puch!!! NU e jag avis. Var ju coolaste moppen när jag var i den åldern. 🙂 Ja, den där sjuan förpliktar ju… nu måste jag tänka, ha, ha. Tackar, tackar för awardet! 😀

  4. Goeftermiddag i stugan.
    Säger ett stort ödmjukt tack för den fina utmärkelsen.
    Beklagar att jag inte varit inne hos dig förren nu.
    Men försöker få rätsida på annat här i livet med än bara datorn.
    Vilket inte alltid är så enkelt.

    Hoppas det är bra med dig och Wilmer samt kärleken 😀

    Kul att läsa om dig. Skrattar åt flyttarna. Stämmer in på mig med.
    Samt att jag är otroligt naiv och tror ALLA om gott. Gått på många smällar genom det. But Im still standing 😀

    Sitter här med Erri hund och myser. Maken sover för han ska jobba natten. Erri kom in och ville ha lite kos. Klart hon får det.
    Tänk vad jag önskar att hon vore min….
    Men har henne bara till låns….

    Nu ska jag ta med mig den utmärkelsen och försöka komma på sanningar om mig. Två vet du ju redan… flytt och naiv…
    Vad de återstående 5 är?
    Ja säg det…..
    Tackar så mycket för dina fina ord.
    Kramen Synnöve.

Reaktion! Ris? Ros?